Kritiserade coronavaccineringen

Nya rön: Coronavirusets spikprotein bakom allvarlig covid-19

publicerad 19 maj 2021

Forskare har tidigare trott att coronavirusets särskilda spikprotein endast hjälper viruset att infektera sin värd genom att låsa fast sig vid friska celler. En ny större studie visar dock att proteinet spelar en direkt nyckelroll i själva sjukdomstillståndet genom att det skadar det vaskulära systemet på cellnivå. Mot bakgrund av att covidvaccinen framkallar produktion av just spikprotein väcks nu även allvarliga frågor kring dessas säkerhet.

Studien, som publicerades den 30 april i år i Circulation Research, visar mycket tydligt att SARS CoV-2 i sina allvarligare former framförallt orsakar ett vaskulärt sjukdomstillstånd och inte någon luftvägssjukdom som makthavare, massmedia och diverse ”experter” tidigare försökt göra gällande.

I den nya studien har forskarna kunnat visa hur coronaviruset skadar och attackerar det vaskulära systemet på cellnivå – en upptäckt som förklarar de många olika komplikationer som insjuknade drabbas av och som till synes saknar koppling mellan varandra. Förhoppningen är också att denna nya kunskap ska leda till ny forskning inom mer effektiva terapeutiska behandlingar.

– Många människor tror…