Foto: Inexplicable/CC BY 2.5

Starbucks tappar efter anti-amerikanskt utspel

Publicerad 25 februari 2017, uppdaterad kl. 13:55

När Starbucks i förra månaden annonserade att man skulle prioritera att anställa flyktingar framför amerikaner blev kritiken mot kaffekedjan stor. En dryg månad efter utspelat visar det sig att Starbucks förlorat på utspelet.

Som svar på president Donald Trumps exekutiva order som nekade många muslimer inträde till USA valde kaffekedjan Starbucks, som donerade nästan en miljon kronor till Hillary Clintons presidentvalskampanj, med att annonsera att man skulle anställa 10 000 flyktingar under de kommande fem åren.

Annons:


Utspelet från Starbucks, som i praktiken innebär att företaget ställer grupper mot varandra, möttes direkt av stark kritik. En dryg månad efter Starbucks utspel har kaffekedjans varumärke tappat i anseende med hela två tredjedelar, rapporterar Business Insider.

Välkommen att diskutera! NyD vill uppmuntra till en saklig och kvalitativ debatt vilken genomsyras av god ton och respekt för andras åsikter. Du är själv juridiskt ansvarig för vad du skriver. Du måste ha en godkänd kommentar för att kunna kommentera fritt. Du har rätt att vara anonym. Läs våra fullständiga regler här

  • Gnurduff von vinkelstjärt

    BRA , svält ut alla illojala troll !

    • Nymous

      Precis – det är skitviktigt och GER genomslag genom att ignorera fiendernas produkter. Även om man inte tror det så är det ofta det enda man kan göra – att själv iallafall se till att man har pondus nog att byta leverantör eller vad det må vara!!

Mer nyheter

Tipsa oss!

Missa inga nyheter!

Prenumerera på Nya Dagbladets nyhetsbrev!

Följ Sveriges nya framtidsmedia med nyheter, analyser, debatt och unika reportage! Få de viktigaste nyheterna i din mejl. Du kan när som helst avanmäla dig från nyhetsbrevet.

Send this to a friend