Nya Dagbladet antar ny grafisk profil!

publicerad 7 mars 2013

Mediaplattformen Nya Dagbladet utvecklas ständigt och antar nu en ny unik grafisk profil. Tillsammans med logotypen och färgerna svart, vitt och orange för vi in lila i den grafiska profilen.

– Vi vill öka urskillningsförmågan för vårt medium och vårt varumärke och sticka ut tydligare på mediemarknaden. Därför har vi antagit detta unika färgschema, säger chefredaktören Markus Andersson.

Sajten har även breddats tillsammans med högerspalten som nu blir 300 pixlar bred vilket bland annat bättre harmonierar med annonsformaten.

En kort sammanställning av veckans mest lästa artiklar visas ovanför löpsedeln tillsammans med ett nytt horisontellt reklamutrymme.

Vi hoppas att du som besökare uppskattar förändringarna på sajten. Lämna gärna din kritik i kommentarsfälten.

 

Redaktionen

Ladda ner Nya Dagbladets mobilapp!