Kvinna fick krampanfall efter Pfizer-vaccin

Kritiserade coronavaccineringen

publicerad 21 januari 2021
- av Sofie Persson
Kort efter att ha tagit vaccinet började den 45-åriga kvinnan skaka okontrollerat och måste hålla i sig i väggar för att inte ramla.

Bara dagar efter att ha tagit Pfizers coronavaccin började kvinnan uppleva okontrollerade skakningar och kramper och var tvungen att hålla i sig i väggar för att inte ramla. Kvinnans son konstaterar att han numera tvivlar starkt på vaccinets påstådda säkerhet.

Brant Griner la upp en video på sin mamma på Facebook där han vädjar till sina vänner att be för henne efter att hon fått allvarliga medicinska problem bara dagar efter att hon tagit Pfizer-vaccinet. I videon ser man hans mamma skaka okontrollerat när hon försöker att gå och måste använda sig av väggar för att hålla sig upprätt, skriver webbtidningen RT.

Mamma blir värre för varje dag och jag får inga svar från läkare hur vi ska fixa detta. Snälla be för henne. Jag står inte ut med att se henne såhär. Det får mig att vilja gråta när jag vet att jag inte kan hjälpa henne. Snälla, ta inte covid-19 vaccinet,” skrev han på Facebook.


Annonser:


Videon och meddelandet delades över 160 000 gånger och fick över 35 000 kommentarer innan den raderades av Facebook-censuren.

Vissa tvivlar på sanningshalten av Griners historia, men i en intervju med RT intygar han att allt som hände med hans mamma var sant. Han berättade också att hon varit ivrig att ta vaccinet eftersom hon ville göra allt för att minska risken att sprida viruset till sina äldre föräldrar. Griner vill dock inte berätta vilket sjukhus hans mamma fick vaccinet på, då han inte vill att sjukhuset ska bli en måltavla för online-trakasserier.

Jag är inte en vaccinmotståndare i någon form. Min mamma var inte det heller, hon var för vaccinet när det här hände, sa han.

Han beskriver sin mamma som en hälsosam 45-åring som aldrig haft några allvarliga hälsoproblem. Enligt Griner vaknade hon upp med en huvudvärk dagen efter hon tagit vaccinet. Dagar senare började hon få ”anfallsliknande rörelser” i hennes vänstra ben. På fjärde dagen hade hon ingen kontroll över sina ben och åkte till akuten. Där konstaterade man att hon hade en ”neurologisk reaktion” samt att läkaren trodde att det berodde på ”metaller i vaccinet”.

Griners mamma mår nu bättre och är nu utskriven från sjukhuset och undergår tester. Hennes läkare är positiva till en full återhämtning, såvida det inte är någon permanent hjärnskada.

Sedan Griner lade upp videon på sin mamma har haft fått hundratals meddelanden från människor som delar sin historia om hur vaccinet triggat igång medicinska problem.

I en uppföljande video, som även den har raderats, berättar hans mamma att hennes tester än så länge inte har uppvisat några underliggande problem som kunnat ge henne de symptom hon fick.

Innan du tar vaccinet, snälla tänk till. Det har definitivt förändrat mitt liv,” sa hon och höll tillbaka tårarna.

Pfizer har sagt i ett uttalande till RT att de har undersökt fallet men inte kunnat bekräfta det än.



Ladda ner Nya Dagbladets mobilapp!

Välkommen att diskutera! NyD vill uppmuntra till en saklig och kvalitativ debatt vilken genomsyras av god ton och respekt för andra åsikter. Du är själv juridisk ansvarig för vad du skriver. Läs våra fullständiga kommentarsregler här.