Kritiserade coronavaccineringen

Flera ansiktsförlamade i Israel efter Pfizer-vaccination

publicerad 20 januari 2021
Personen till höger bild har drabbats av ansiktsförlamning i ett annat sammanhang.

Minst 13 människor i Israel har drabbats av ansiktsförlamning efter att de tagit Pfizers vaccin mot covid-19. Uppgifterna framkommer bara en månad efter att US Food and Drug Administration rapporterat liknande problem – men då menade att det inte var sammankopplat med vaccinsatsen.

Israel har varit snabba med att vaccinera och hyllats för det. Hela 20 procent av deras befolkning har i dagsläget vaccinerats.

Däremot har vaccinet lett till några oväntade hälsoproblem för en handfull människor, skriver RT. Minst 13 har rapporterat milda ansiktsförlamningar efter att de fått en dos av Pfizer/BioNTech-vaccinet. Hälsovårdsministret tror att det kan finnas fler.




– I minst 28 timmar gick jag omkring med en ansiktsförlamning, berättar en av de drabbade för Ynet.

Personen sade dock att reaktionen var ”ovanlig” och att det var ”viktigt” att människor vaccinerade sig. Däremot var han själv osäker om han skulle ta en andra dos av vaccinet.

Hälsoministeriet i Israel menar att det är säkert att ta den andra dosen av vaccinet, så länge…


 


Liknande artiklar: