Oroväckande resultaten från svenska studien: Pfizer-vaccin tar sig in i leverceller – och omvandlas till DNA

Kritiserade coronavaccineringen

publicerad 4 mars 2022
- av Sandra Novak

Svenska forskare från Lunds universitet har funnit att innehållet i Pfizers covidvaccin tar sig in i mänskliga leverceller och omvandlas till DNA, något som läkemedelsjättarna länge avvisat som desinformation.

Den svenska studien visar också att man kan utveckla autoimmun hepatit efter injektion av mRNA-vaccin.

Det är ett svenskt forskarteam från Lunds universitet som nyligen släppt studien kring covidvaccin och omstruktureringen av DNA och förändring av kromosomer i samband med de kontroversiella injektionerna, det rapporterar bland annat Epoch Times.

Annonser:

När mRNA-spikproteiner injiceras i kroppen tar de sig vidare till levern och utlöser DNA som finns inuti levercellernas kärnor, för att sedan gå över till cellernas cytoplasma och förvandlas till någonting som kallas LINE-1-protein. Ett segment av detta protein transporteras sedan tillbaka in i levercellernas kärnor där det fäster till mRNA och omvänt transkriberar det till spik-DNA.

Omvänd transkription är när DNA tillverkas av RNA. Den normala transkriptionsprocessen innebär att en del av DNA:t fungerar som en mall för att göra en mRNA-molekyl inuti kärnorna.

I den här studien presenterar vi bevis för att COVID-19 mRNA-vaccin BNT162b2 kan komma in i den mänskliga levercellinjen, säger forskarna i en artikel som publicerades i tidskriften Current Issues of Molecular Biology.

Omvandlas till DNA – på sex timmar

De svenska forskarna tillägger att ”BNT162b2 mRNA omvänt transkriberas intracellulärt till DNA så snabbt som 6 timmar efter BNT162b2 exponering”.  BNT162b2 är benämningen för Pfizer-BioNTechs covidvaccin Comirnaty.

Detta motsäger vad USA:s smittskyddsmyndighet Centers for Disease Control and Prevention (CDC) tidigare har avvisat som så kallad desinformation och konspirationsteorier.

”Det genetiska materialet som levereras av mRNA-vacciner kommer aldrig in i dina cellers kärna”, står det fortfarande att läsa på CDC:s hemsida under rubriken ”Myter och fakta om COVID-19-vacciner.”

Detta är första gången som forskare kunnat bevisa hur mRNA-injektioner omvandlas till DNA i mänskliga leverceller, men andra ”experter” och ”faktagranskare” fortsätter ändå att felaktigt hävda att detta inte är möjligt.

”COVID-19-vacciner förändrar eller interagerar inte med ditt DNA på något sätt”, hävdar fortfarande Johnson & Johnson (J&J) och AstraZeneca på sina hemsidor.

”Dessa vacciner levererar genetiskt material som instruerar celler att börja tillverka spikproteiner som finns på ytan av SARS-CoV-2 som gör att covid-19 producerar ett immunsvar”, rapporterar Epoch Times.

En talesman för Pfizer svarade på den nya studien med att hävda att läkemedelsjättens mRNA-injektioner ”inte förändrar DNA-sekvensen i en mänsklig cell”.

Kan orsaka hepatit

Den svenska studien påvisar också att mRNA-spikproteiner på ytan av leverceller även kan orsaka autoimmun hepatit – det vill säga leverinflammation.

”Vi har funnit rapporter om individer som utvecklade autoimmun hepatit efter BNT162b2-vaccination”, skriver författarna och presenterade det första rapporterade fallet, en frisk 35-årig kvinna som utvecklat sjukdomstillståndet endast en vecka efter sin första dos av Pfizers mRNA-injektion.

Forskarna menar vidare att ”spikriktade antikroppar inducerade av vaccination även kan utlösa autoimmuna tillstånd hos mottagliga individer”.

Välkommen att diskutera! NyD vill uppmuntra till en saklig och kvalitativ debatt vilken genomsyras av god ton och respekt för andra åsikter. Du är själv juridisk ansvarig för vad du skriver. Läs våra fullständiga kommentarsregler här.