Recensioner

Västs mörka hjärta – 9/11, geopolitisk terrorism, globaliseringsagendan

NyD:s Alexander Almqvist-Paajanen recenserar den senaste upplagan av Kristoffer Hells bok "Västs mörka hjärta – 9/11, geopolitisk terrorism, globaliseringsagendan".

Publicerad 3 oktober 2017
Uppdaterad idag kl. 10:54

Kristoffer Hell har efter många års arbete kommit att bli en av de tyngsta personerna inom alternativ media i Sverige, främst genom sin sajt Blueshift.nu. När jag fick möjligheten att recensera den fjärde och senaste upplagan av hans bok Västs mörka hjärta blev jag genast intresserad.

I boken, med den tankeväckande baksidestexten: “Världen håller på att gå sönder. Det sker för att någon vill det..”, tar Hell främst upp “klassiska” ämnen som 11 septemberattentaten och andra terrordåd i USA och Europa. Gemensamt för dessa är att de flesta pekas ut som “false flag”-attacker. I fallet med 11 september blir jag glad över att han ger utrymme åt Dr. Judy Woods teori om vad som inträffade. Enligt Judy Wood ska tvillingtornen förintats genom energivapen. Visst stöd för denna teori finns i det forskningsarbete som Stanley Pons och Martin Fleischmann genomfört om LENR (Low Energy Nuclear Reactions).

Utöver teorier om vad som hände World Trade Center-komplexet den 11 september 2001 skriver Hell om hur USA:s underrättelsetjänstkollektiv genomförde en statskupp mot president George W. Bush samma dag. Här namndroppar Kristoffer Hell inflytelserika personer som Robert Baer och Richard Clarke.

I boken finns det även information om den “djupa staten” bestående av underrättelsekollektivet. Även händelser som Operation Gladio, Anna Lindh-mordet och Estoniakatastrofen tas upp i boken.

I kapitlet “Stallpojkar” lägger Kristoffer Hell fram intressanta teorier om olika händelser. Exempelvis lyfter han flera frågetecken kring Ikeadådet 2015, när eritreanen Abraham Ukbagabir brutalt högg ihjäl två svenskar på Ikea i Västerås. Huruvida exempelvis Säpo skulle varit inblandat i Ikeadådet är jag personligen inte riktigt säker på. Men det enda man vet är att det nästan aldrig går att lita på vad etablissemanget säger om sådana händelser.

“Västs mörka hjärta – 9/11, geopolitisk terrorism, globaliseringsagendan” är en bok där Hell lägger ut sin bild om händelser som skett och om vilka krafter det egentligen är som styr världen. Den som närmast religiöst följer maktens doktriner kommer inte att finna denna bok läsvärd, men för den som fått upp ögonen och tvivlar på makten är det en bok jag varmt rekommenderar.

Alexander Almqvist-Paajanen
alexander.almqvist@nyadagbladet.se

Författare: Kristoffer Hell