WHO:s nya propagandakampanj: ”Vaccin för oss närmare varandra”

Publicerad 28 april 2021

"Ett firande av det verkliga livets vaccinmästare", går bland annat att läsa på propagandakampanjens hemsida som är laddad med känslostarka uttryck.
I en ny propagandistisk kampanj med slagordet ”Vaccin tar oss närmare varandra” anspelar nu WHO på vaccininjektioner som en väg till närhet och ömhet. Den allt mer utbredda kritiken mot de kontroversiella covidvaccinerna bekymrar makthavare såväl nationellt som globalt, och allt mer påtagliga resurser läggs nu på att övertyga befolkningen att låta sig injiceras. Världshälsoorganisationen är helt öppen med att syftet med den årligt återkommande ”vaccinationsveckan” handlar om att försöka "öka tillit och förtroende för att att behålla eller öka acceptansen för vaccin". Nu går man så långt som att anspela på vaccinsprutor som en väg till närhet och ömhet genom sitt slagord ”vaccin för oss närmare varandra”. Noterbart är att WHO har fokuserat på att bildsätta sin kampanj med bilder på glada barn och familjer och med texter som ”vaccinkämpar” samt tagit fram tecknade filmer som ska övertyga tittaren om de påstådda fördelarna med att låta sig vaccineras. WHO skriver vidare i sitt pressmeddelande att organisationen tillsammans med ”partners och individer runt om i världen” därtill gemensamt kommer att propagera och lobba för att ännu mer pengar än idag ska läggas på massvaccinationsprogram. ”Samtidigt som världen fokuserar på kritiskt viktiga nya vaccin för att skydda mot covid-19 så fortsätter behovet att säkerställa att rutinvaccinationer inte missas”, skriver man bland annat. Även svenska Folkhälsomyndigheten har valt att göra reklam för WHO:s propagandakampanj på sin hemsida.



 


Liknande artiklar:

Eftersom du läser det här…

Nya Dagbladet är Sveriges bredaste helt oberoende dagstidning. Vi ägs inte av några mediekoncerner eller utländska riskkapitalbolag. Vi styrs inte av industriintressen eller någon politisk korrekthet.

Men att driva fri oberoende media kostar. Med ditt stöd kan vi fortsätta att växa och bli en verkligt utmanande kraft till de gamla mediehusen.

Stöd oss via Swish på 123 611 3021, PayPal eller via andra alternativ på denna länk.

Tack för ditt stöd!