Spelinspektionens agerande mot spelbolagen

publicerad 26 februari 2020

Spellagstiftningen blev gällande första januari förra året. Det första året var händelserikt med flera spelbolag som inte kunde följa de nya reglerna. Och precis som att ordet lagom är en viktig del av Sverige har ordet måttfullhet trätt i kraft för Spelinspektionen. Det ska sätta standarden för alla spelbolag som vill nå svenska spelare – med måttfullhet i hur spelbolagen marknadsför sig. Och precis som inget kan säga hur mycket lagom är, kan ingen säga hur mycket eller lite marknadsföring som krävs för att vara måttfull.

Målet är att hänga ut fula spelbolag, de som inte är reglerade och ändå försöker nå ut till svenska marknaden. Spelinspektionen menar att det finns allvarliga konsekvenser för samhället om spelarna inte vet vad de ger sig in på – som om informationen på webbsidan inte finns på svenska.

Spelinspektionens mål är att belysa felaktigheter i spelbranschen och verka för bättre spelande som gynnar användare och välfärd i det stora hela. Med en licens från Spelinspektionen säger bolagen att de tar hänsyn till användarens välmående genom att inte marknadsföra för mycket. Med en gräns i mängden marknadsföring blir det också svårare för onlinecasinon att visa vad de har att erbjuda både nya och gamla användare.

En guide genom alla casinon

När du vill komma undan bruset av casinoreklamer finns det en guide som kan hjälpa dig hitta. Det handlar inte om att skippa de som hörs och syns minst eller bara spela på de största bolagen – alla onlinecasinon passar inte alla spelare. Genom en casinoguide kan du jämföra alla spelbolag som är licensierade i Sverige, mer finns att läsa hos Svea Casino. När du ser över dina alternativ så kommer du hitta ett bolag som ger dig mest lycka i spelandet, en spännande upplevelse och förhoppningsvis den stora vinsten