MORGONDAGENS DAGSTIDNING – fredag 9 maj 2025

fredag 9 maj 2025


Maria driver Inredningsvis – Sveriges största inredningsblogg

Maria driver den framgångsrika bloggen Inredningsvis där hon skriver om olika inredningstips. Vi kände oss lite nyfikna på Inredningsvis och hur Maria kom att bli den största influencern inom inredning, därför bestämde vi oss för att ta en pratstund med henne och få lite tips på inredning.

publicerad 7 oktober 2021
– av Sofie Persson
Marias vardagsrum.

Hej Maria, vem är du? Berätta kort om dig själv.

Hej! Jag heter Maria bor i Göteborg och är en av Sveriges största influensers inom inredning/lifestyle. Är även skribent och har skrivit för mäklare och tidningar som GP Bostad. Jag bor i en mysig lägenhet modell äldre, med mina två katter Brorsan och Pärlan. Jag brinner för att tipsa om inredning och hur man kan få det lyxigt hemma fast billigt. Så många sajter tipsar mest om superdyr designinredning. Jag bryter trenden och tipsar tvärtom, hur man enkelt kan få det se glammigt ut hemma trots liten budget. Detta har även blivit den populära inredningsbloggen Inredningsvis signum.

 

Foto: pictpro.se

 

Hur uppstod idén om att starta din blogg Inredningsvis?

Det var min dåvarande kille Jon 2012 som kom med idén att starta en sida om inredning. Då han själv var bloggare och såg jag hade stor talang för att inreda och tipsa om inredning. Vi startade Inredningsvis ihop och drev även sajten ihop tills han flyttade till Norge för jobb 2015. Efter det driver jag sajten helt själv och lever på den som enda inkomst. Med detta sagt vill jag säga till alla därute som har en entreprenörsdröm, att våga satsa då ni kommer ångra er om ni inte gör det.

 

Hur ser inredningstrenderna ut nu inför hösten/vintern?

Trätrenden fortsätter starkt med olika trämaterial inom möbler och detaljer. Grön färg kommer fortsätta trenda men i fler olika nyanser. Sen kommer den klassiska inredningen göra revansch, efter mycket beige och avskalat. Att mixa oväntade material är även stort i höst.

 

Marias sovrum. Foto: almerangfotografi.se

 

Vart hittar du inspiration?

Från vackra miljöer som hotell, butiker och såklart från olika resor jag gjort. Sen även från Instagram och från alla Instagram hemmen jag intervjuar varje vecka på bloggen.

 

Hur ser det ut hemma hos dig? Byter du inredning ofta?

Jag har stilren inredning med lite lätt Hollywood glam touch. Gillar dock inte helt beige som alla har nu i Sverige. Det blir tråkigt och opersonligt om alla kör samma inredning. Jag flaggar alltid för att inreda personligt och följa hjärtat istället för att gå slaviskt efter tråkiga klonade trender.

 

 

Vad är ditt drömköp inom inredning?

Den perfekta soffan! För den har jag inte hittat än. Antingen är de snygga men har dålig sittkomfort. Eller tvärtom inte så snygga men okej sits. Den perfekta soffan skulle vara 100 procent skräddarsydd av mig personligen och hålla i minst 10 år.

 

Har du något tips för den som vill bli lite bättre på inredning, men inte riktigt vet hur man ska börja?

Försök ta reda på er stil och håll den som en röd tråd genom hela huset. Gör moodboards med inspiration från social media och Instagram. Följ inte trender slaviskt, utan försök ta in några personliga inslag i er inredning. Att mixa gammalt och nytt är perfekt för ett unikt hem. Gå på loppisar och kolla i antikbutiker, där kan ni hitta många fina detaljer.

 


Intervjun har gjorts i samarbete mellan redaktionen och Inredningsvis.se

Övervakning och integritet i online casino-världen – Vad står på spel?

publicerad 2 maj 2025

Online casinon har vuxit explosionsartat under de senaste två decennierna. Med spelplattformar tillgängliga dygnet runt och en global publik, har detta segment av underhållningsindustrin blivit en av de mest teknikdrivna och reglerade formerna av digitalt nöje. Men med denna tillväxt har också frågor om övervakning och personlig integritet kommit alltmer i fokus. Vad händer med informationen som samlas in om spelarna? Vem har tillgång till den, och vad betyder det för individens rättigheter?

Spellicenser och reglering – en grund för tillit?

När man registrerar sig på ett online casinos lämnar man ifrån sig en mängd personlig information: namn, adress, identitetshandlingar, bankinformation och spelbeteende. Dessa data används för att uppfylla krav från licensmyndigheter – exempelvis för att motverka penningtvätt, säkra att minderåriga inte spelar och för att bekämpa spelberoende.

För att kunna bedriva verksamhet måste ett casino ha en spellicens, till exempel från Malta Gaming Authority, UK Gambling Commission eller svenska Spelinspektionen. Dessa licensgivare ställer krav på övervakning av spelarbeteende för att kunna identifiera risker, misstänkt aktivitet eller problemspelande. I teorin är syftet gott – men ur ett integritetsperspektiv innebär det också en ständigt närvarande kontrollmekanism.

Vad övervakas – och hur?

De flesta reglerade online casino spårar användarnas insättningar, uttag, sessionstider, förluster och vinsthistorik. Det används bland annat för att analysera spelmönster och upptäcka riskspelare. I Sverige är det till exempel lag på att casinon ska tillämpa verktyg som Spelpaus och erbjuda självrestriktioner – vilket i praktiken kräver omfattande datainsamling.

Men det stannar inte där. Med hjälp av AI-algoritmer och maskininlärning kan casinon numera förutsäga spelarbeteende med stor träffsäkerhet. Dessa teknologier kan skapa en profil av spelaren och identifiera vad som får just den individen att spela mer – eller sluta. Detta används ibland för att skräddarsy bonusar och erbjudanden, men kritiker menar att det gränsar till manipulativt beteende.

Integritetshotet: När data används i andra syften

Det största hotet mot spelarnas integritet är inte nödvändigtvis vad casinot gör med informationen – utan vad andra aktörer kan göra med den. I takt med att datadelning mellan olika aktörer inom iGaming-industrin ökat, har spelarnas information blivit en eftertraktad handelsvara. I vissa fall delas information med tredjepartsleverantörer för marknadsföring, analys eller riskbedömning.

Flera länder, särskilt inom EU, har infört dataskyddslagstiftningar som GDPR för att skydda användare. Men det finns skillnader i hur reglerna tolkas och efterlevs beroende på var casinot är licensierat. Det är också en av anledningarna till att vissa länder förbjuder online casino-tjänster från utlandet – inte nödvändigtvis för att de ogillar spelande, utan för att de anser att övervakningen strider mot individens integritet. Därför förbjuder vissa jurisdiktioner online casino-plattformar just pga av övervakning och bristande transparens.

Alternativ: Kryptobaserade casinon och decentraliserad spelteknik

Som en reaktion på övervakningssamhället har en ny våg av så kallade ”anonyma casinon” vuxit fram. Dessa bygger ofta på blockchain-teknik och accepterar kryptovalutor, vilket minimerar behovet av personlig information. Istället för att identifiera spelare med personnummer och ID används kryptoplånböcker och pseudonyma transaktioner.

Detta har förstås sina egna risker – såsom ökad penningtvätt eller svårigheter att reglera spelberoende – men många förespråkare anser att det är ett nödvändigt steg mot att återställa balansen mellan säkerhet och personlig frihet.

Sammanfattning – ett komplext ekosystem

Online casino-industrin är idag ett tydligt exempel på den större diskussionen om övervakning i det digitala samhället. Å ena sidan behövs data för att skydda spelare och upprätthålla lagar. Å andra sidan utmanas rätten till anonymitet och självbestämmande. Frågan är inte bara teknisk utan också etisk: hur mycket övervakning är för mycket?

Framtiden kan mycket väl innebära nya lagar, ny teknik och nya former av spelande – men diskussionen om integritet kommer inte att försvinna. Spelare behöver förstå både sina rättigheter och riskerna de tar när de loggar in på ett online casino. Transparens, reglering och medvetenhet är nycklarna till att upprätthålla en hållbar balans i ett allt mer övervakat landskap.

Digitala betalningslösningar – Framtiden för snabba och säkra transaktioner

publicerad 29 april 2025

Sverige har haft ett gott öga till digitala betalningar i över ett decennium. Det började så smått med kort och Swish – och nu är vi här, i ett samhälle där plånböckerna känns nästan lika utdaterade som faxmaskiner. Att dra ett kort eller blippa telefonen är lika naturligt som att ta av skorna i hallen. Allt fler vänjer sig vid det där lilla klicket, den omedelbara bekräftelsen, och friheten i att slippa krångla med växelmynt.

I takt med att digitala betalningar blir alltmer integrerade i vår vardag, söker svenskar efter lösningar som kombinerar snabbhet, säkerhet och enkelhet. Detta gäller inte bara för vardagliga inköp eller bankärenden, utan även för transaktioner online. Det kan handla om att köpa tågbiljetter via en app utan att stå i kö, betala lunch med ett blipp i restaurangkassan eller skicka pengar till en vän på bara några sekunder. Många använder samma lösningar för att handla kläder på nätet, boka digitala evenemang eller prenumerera på streamingtjänster.

När det gäller spelplattformar har Pay N Play blivit ett självklart val – något som märks tydligt på casinon idag. Enligt CardPlayers lista över Pay N Play casinon är det just dessa egenskaper som gör formatet så populärt bland svenska spelare. Det handlar om möjligheten att spela utan registrering, samtidigt som BankID garanterar säker inloggning och snabba verifieringar. Bonusar erbjuds ofta direkt vid insättning, utan att krångliga villkor behöver läsas igenom i förväg. Dessutom sker både insättningar och uttag nästan omedelbart, vilket gör hela processen sömlös och användarvänlig.

Men det stannar inte där. Svenska banker och fintech-företag fortsätter att utveckla innovativa lösningar som förenklar allt från fakturabetalningar till internationella överföringar. Oavsett om det gäller att handla online, betala räkningar eller konsumera digital underhållning, finns det idag digitala betalningsalternativ som passar varje behov och livsstil.

Men vad driver det här skiftet? Det är inte bara teknik för teknikens skull. Människor vill att det ska gå snabbt. Ingen har tid att stå i kö och vänta på ett kvitto som långsamt matar ut sig. Den som inte hänger med får snabbt se sig omsprungen av konkurrenter som redan fattat galoppen. Det här är mer än bara bekvämlighet – det är en del av en större kulturell förändring där enkelhet och effektivitet blivit hårdvaluta.

Allt färre betalar med kontanter – faktiskt färre än var tionde person enligt Riksbanken. I takt med att mobilbetalningar och andra digitala lösningar seglat upp som vardagsstandard, har behovet av mångsidighet blivit tydligare än någonsin. Swish är inte längre bara en app – det är ett uttryck, en reflex. Samtidigt står klassiska kortbetalningar kvar som ett slags trygg bas, kanske för att de fungerar nästan överallt. Det är knappast en slump att Riksbanken betonar vikten av att ha minst två kontokort till hands – vi rör oss mot ett samhälle där valfrihet inte bara är bekvämt, utan också ett skyddsnät.

Men smidigheten har ett pris. Det pratas mer och mer om säkerhet – och med god anledning. Cyberattacker, dataintrång, identitetsstölder… listan är tyvärr lång. Även om systemen är robusta, så räcker det att en enda aktör slarvar. Det gör säkerhet till en kollektiv angelägenhet, inte bara något för bankernas IT-avdelningar. Tvåfaktorsinloggning, kryptering och andra finesser är standard idag, men det krävs ständig vaksamhet för att hålla takt med hotbilden.

Intressant nog har den här utvecklingen skapat en paradox. Ju snabbare allt går, desto mer sårbara blir vi om något plötsligt kraschar. Därför trycker både myndigheter och aktörer på vikten av beredskap. Det ska gå att betala även när systemen ligger nere. Kontanter har blivit något av en reservlösning – en sorts analog livboj i ett digitalt hav.

Och ändå är det svårt att inte imponeras. Titta bara på hur nya lösningar bubblar upp överallt. Biometriska betalningar, e-plånböcker, till och med möjligheten att genomföra transaktioner utan att öppna en app. Gränserna suddas ut, och framtiden ser mer strömlinjeformad ut än någonsin. Det finns plattformar som lyckas kombinera snabbhet med användarvänlighet utan att tulla på säkerheten – något vi bara kunde drömma om för ett par år sedan.

Allt detta reser också frågor om inkludering. Alla hänger inte med i svängarna. För den som saknar tillgång till tekniken kan vardagliga sysslor som att handla mat bli ett hinderlopp. Här krävs ansvar. Både från staten och från företagen som bygger systemen. Att skapa ett digitalt betalningslandskap som funkar för alla är inte bara snällt – det är smart affärstänk.

Så vad händer nu? Troligen kommer vi fortsätta se en rörelse bort från kontanter och in i ett ännu mer uppkopplat betallandskap. Det viktigaste? Att vi behåller balansen mellan innovation och trygghet. För i slutändan handlar det inte bara om teknik. Det handlar om förtroende.

Från Bingolotto till kryptospel – den svenska spelmarknadens utveckling

publicerad 25 april 2025

Den svenska spelkulturen har genomgått stora förändringar under de senaste decennierna. Från familjevänliga tv-sända bingokvällar till dagens digitala spelplattformar där kryptovalutor och casinobonusar spelar en allt större roll. Sverige har gått från ett starkt reglerat monopol till en mer öppen och teknikdriven spelmarknad, med allt vad det innebär för både spelare och lagstiftare.

Bingolotto – ett svenskt fenomen

När man pratar om spel i Sverige går det inte att komma runt Bingolotto. Programmet hade sin storhetstid på 1990-talet och blev snabbt ett inslag i svenska folkhemmet. Varje söndagskväll samlades familjer runt tv:n för att spela – inte bara för att vinna, utan också för att stötta det lokala föreningslivet. Intäkterna från lottförsäljningen gick till allt från fotbollslag till scouterna, vilket gjorde spelet unikt i sin kombination av underhållning och samhällsnytta.

Bingolotto är än idag en viktig symbol för hur spel kan användas som ett verktyg för att stärka civilsamhället, även om programmet tappat i tittarsiffror sedan sin storhetstid.

Casinobonusar och internetspel – nya tider

I takt med att internet blev en självklar del av vardagen växte också intresset för onlinecasino. Under 2000-talet började svenska spelare i allt högre grad söka sig till nätbaserade casinon, där utbudet var större och tempot högre. Ett begrepp som snabbt blev centralt var casinobonus – ett marknadsföringstrick där nya spelare får extra pengar, gratissnurr eller andra förmåner vid registrering eller insättning.

Bonussystemet blev ett viktigt konkurrensmedel mellan olika casinon, särskilt bland dem utan svensk licens. Trots att Sverige införde en spellag 2019 som begränsade bonusar till en per spelare och licens, är casinobonusar fortfarande ett lockande inslag för många svenska spelare – särskilt de som söker sig till utländska plattformar där reglerna är mer generösa.

Kryptovalutor – framtidens spelvaluta?

En av de mest spännande utvecklingarna på senare år inom spelvärlden är användandet av kryptovalutor. Flera internationella onlinecasinon har börjat acceptera bitcoin, ethereum och andra digitala valutor som betalningsmedel. För spelare innebär detta snabba och anonyma transaktioner, samtidigt som det ofta inte finns några bankrestriktioner att ta hänsyn till.

Även om kryptospel inte är särskilt utbrett i Sverige ännu, syns ett ökat intresse – framför allt bland teknikintresserade spelare som söker nya och flexibla sätt att spela. I framtiden kan det mycket väl bli en större del av spelmarknaden, särskilt om kryptovalutor får bredare acceptans.

Ett landskap i förändring

Från de enarmade banditerna på Finlandsfärjan till dagens mobilanpassade casinon med live-dealers, har den svenska spelmarknaden genomgått en total förvandling. Lagstiftningen har försökt hålla jämna steg – med införandet av licenssystemet 2019 och initiativ som Spelpaus – men den snabba digitaliseringen har utmanat både reglerare och spelare.

Kombinationen av klassiska spel som Bingolotto och nya tekniska innovationer som kryptobetalningar visar på bredden inom svensk spelkultur. Här ryms både nostalgi och framtid, trygghet och spänning.

Med fortsatt teknikutveckling, internationell påverkan och förändrade spelvanor lär spelmarknaden fortsätta utvecklas. Men oavsett hur långt digitaliseringen går, finns det något tidlöst i svenskarnas relation till spel – en blandning av drömmen om vinst, viljan till underhållning och, inte minst, den där extra lilla casinobonus som gör det hela lite roligare.

Vad gör Soft2Bet till en marknadsledare?

publicerad 23 april 2025

I den ständigt föränderliga iGaming-världen är det bara ett fåtal företag som lyckas sticka ut och verkligen göra intryck globalt. Bland dessa har Soft2Bet framträtt som en sann innovatör som omformar spelmarknaden med sitt orubbliga engagemang för teknisk excellens, säkra upplevelser och djupt personaliserat innehåll. Soft2Bet grundades för att omvandla onlineunderhållning och kombinerar branschinsikt med egen teknologi och skalbara strategier för att höja spelupplevelsen och samtidigt säkerställa regelefterlevnad.

Soft2Bet är inte bara en annan iGaming-plattform. Det är en teknikdriven kraft som har tagit sig an den globala marknadens utmaningar och förvandlat dem till möjligheter för tillväxt och innovation. Oavsett om det är genom sin prisbelönta gamificationmotor MEGA, eller sin intelligenta användning av AI och realtidsanalys, sätter företaget en ny standard för operativ excellens och kundengagemang.

Teknologiska innovationer hos Soft2Bet

Innovation är en grundläggande pelare i Soft2Bets strategi och påverkar hur företaget utformar användarupplevelser, hanterar data och utvecklas med branschens behov. Företaget lägger stor vikt vid intern teknik­utveckling, med fokus på att bygga flexibla, säkra och skalbara plattformar som möter moderna spelares och tillsynsmyndigheters höga förväntningar.

AI-driven personalisering och dataanalys

I hjärtat av Soft2Bets teknologiska revolution finns dess användning av artificiell intelligens (AI) för att omvandla användarengagemang och operativ effektivitet. Plattformen samlar och analyserar beteendedata kontinuerligt, vilket gör det möjligt att skräddarsy spelrekommendationer, kampanjer och innehåll för varje enskild spelare. Denna djupa nivå av personalisering har lett till en markant ökning i användarengagemang och nyckeltal, inklusive en 65% ökning i Net Gaming Revenue (NGR), 45% ökning i Average Revenue Per User (ARPU) och en fyrdubbling av spelarens skärmtid.

AI spelar också en avgörande roll i bedrägeridetektion och ansvarsfullt spelande. Genom realtidsövervakning kan systemet identifiera misstänkt aktivitet och ingripa proaktivt, vilket skyddar både verksamheten och användarna. Denna dubbla funktion, att både öka engagemanget och skydda spelare, positionerar Soft2Bet som ledare inom etisk innovation inom iGaming.

MEGA: Gamificationmotorn som omdefinierar engagemang

År 2023 lanserade Soft2Bet sin Motivational Engineering Gaming Application (MEGA), en gamificationmotor som revolutionerar användarengagemang med hjälp av uppslukande funktioner som avatarer, uppdrag och interaktiva virtuella miljöer. Motorn lägger till ett övertygande lager av motivation och nöje till traditionella spelupplevelser, vilket främjar känslan av utveckling och prestation.

MEGA har anpassats för att återspegla lokala spelpreferenser vilket gör det till ett av de mest flexibla verktygen på marknaden. Enligt interna rapporter stärker motorn användarretentionen genom funktioner som belöningsnivåer, personliga utmaningar och sociala element som topplistor och tävlingar.

Skalbar plattformsinfrastruktur

Soft2Bets egen modulära plattform är konstruerad för omnikanal-leverans och stöder casino-, sportsbook- och live dealer-innehåll med sömlös kompatibilitet mellan enheter. Denna skalbarhet är en hörnsten i företagets förmåga att snabbt lansera tjänster på olika marknader samtidigt som kvalitet och prestanda bibehålls.

Infrastrukturen är byggd för realtidsdatabehandling, robusta integrationer av tredjepartstjänster och kompatibilitet med över 220 betalningsleverantörer. Denna flexibilitet garanterar lokalanpassade upplevelser i olika regioner samtidigt som plattformens kärnstyrkor bevaras.

Cybersäkerhet och betalningslösningar

Cybersäkerhet är högsta prioritet hos Soft2Bet. Plattformen använder avancerade krypteringsprotokoll, realtidsbedrägeridetektion och multifaktorautentisering för att säkerställa användardata och transaktioners integritet. Företaget erbjuder också ett brett utbud av betalningsalternativ, från traditionella kreditkort och e-plånböcker till kryptovalutor, vilket möjliggör snabbare transaktioner och högre förtroende.

Soft2Bet utforskar även blockkedjelösningar för verifiering och decentraliserade betalningar och ligger därmed i framkant inom fintech och regelverksefterlevnad.

Avancerad webbplattform och användarupplevelse

En hörnsten i Soft2Bets framgång är dess avancerade webbplattform, noggrant utformad för att leverera intuitiva, responsiva och engagerande upplevelser över alla enheter. Med ett mobilförst-perspektiv erbjuder plattformen blixtsnabba laddningstider, sömlös navigation och dynamiska gränssnitt som anpassar sig i realtid till användarpreferenser.

Genom att använda Progressive Web App (PWA)-teknik får användare tillgång till app-lik funktionalitet direkt i webbläsaren. Alltså offlineåtkomst, pushnotiser och mjuka animationer utan behov av nedladdning. Det här förbättrar inte bara användarens bekvämlighet utan ökar även retention och engagemang.

Plattformen är dessutom helt anpassningsbar och gör det möjligt för operatörer att justera frontend och marknadsföringsverktyg efter sina specifika varumärkesbehov. Inbyggd A/B-testning, realtidsinnehållshantering och flerspråkigt stöd ger Soft2Bets partners kraften att kontinuerligt förbättra användarresan baserat på beteendedata och marknadsfeedback.

Branschinsikter – anpassning till förändrade marknadskrav

För att lyckas i den hårt konkurrensutsatta iGaming-branschen är det avgörande att förstå och svara på marknadsdynamik. Soft2Bet har byggt sin affärsmodell kring flexibilitet och insikt genom att analysera förändrade konsumentbeteenden och regelverk för att ligga steget före. Det här avsnittet utforskar hur företaget anpassar sin strategi till utvecklande marknadstrender.

Respons på marknadstrender

Soft2Bet övervakar aktivt branschtrender och justerar sina strategier därefter. Denna proaktiva metod inkluderar regelbunden marknadsundersökning för att identifiera användarpreferenser, teknologisk utveckling och förändringar i regelverk. Exempelvis har företaget antagit principer för mobilförst-design, integrerat sociala spelinslag och infört lojalitetsprogram för att bättre motsvara konsumentförväntningar.

År 2024 gick Soft2Bet framgångsrikt in på nya marknader som Ontario och Mexiko och stärkte sin närvaro i Sverige genom att erhålla ytterligare licenser. Företaget befäste även sin position i Grekland och Rumänien, vilket återspeglar dess engagemang för efterlevnadsfokuserad och flexibel tillväxt.

Kulturell lokalisering som differentieringsfaktor

Soft2Bet gör mer än att bara översätta språk, det anpassar varje aspekt av sitt erbjudande till regionala preferenser. Från användargränssnittets estetik till marknadsföringstaktik strävar företaget efter att varje produkt ska spegla de unika egenskaperna hos den lokala marknaden. Detta har visat sig vara effektivt i länder som Sverige och Nigeria, där kulturell lyhördhet lett till ökad kundnöjdhet och varumärkeslojalitet.

Integrerad verksamhetsmodell

Soft2Bet integrerar B2B- och B2C-erbjudanden inom ett enda teknologiskt ekosystem, vilket möjliggör sömlös innovation och kvalitetssäkring. Denna modell underlättar snabba produktlanseringar och enhetliga användarupplevelser, vilket gör det möjligt för företaget att leverera skräddarsydda och skalbara helhetslösningar.

Operativ excellens – inblick i Soft2Bets affärsstrategi

Bakom Soft2Bets teknologiska avancering ligger en välbalanserad affärsstrategi som betonar effektivitet, anpassningsförmåga och framtidsinriktning. Företagets interna struktur är utformad för att stödja snabb innovation, säkerställa hög prestanda och främja en kultur av kontinuerlig förbättring. Här är hur Soft2Bet uppnår operativ excellens.

Agila affärsmodeller och kompetensutveckling

Soft2Bets organisatoriska agilitet gör det möjligt att snabbt svara på förändrade förhållanden. Företaget främjar en samarbetskultur med platt hierarki och tvärfunktionella team. Medarbetarutvecklingsprogram fokuserar på att höja AI-kompetens, projektledning och regelverkskunskap – faktorer som stärker flexibilitet och innovation.

Strategiska partnerskap och regionala allianser

En nyckelfaktor i Soft2Bets framgång har varit förmågan att skapa starka regionala partnerskap. Ett framstående exempel är samarbetet med Channels Media Group i Nigeria, som möjliggjorde företagets inträde på Afrikas växande iGaming-marknad. Dessa partnerskap kombinerar lokal expertis med global teknik för att skapa hållbar tillväxt.

Intäktstillväxt och marknadsinträde

Under 2024 fördubblade Soft2Bet sin EBITDA och rapporterade en betydande ökning i konsoliderade intäkter. Dessa framgångar kommer från strategiska beslut inom resursallokering, snabb marknadsintroduktion och produktdiversifiering. Den starka finansiella utvecklingen bekräftar styrkan i företagets integrerade affärsstrategi.

Visionärt ledarskap – innovation från toppen

Soft2Bets framgång är oupplösligt kopplad till dess dynamiska ledarskapsteam, vars samlade erfarenhet och framtidstänkande har format företagets väg som teknologidriven aktör inom iGaming.

Uri Poliavich, grundare och VD, har över 14 års erfarenhet av högre ledarskap och har spelat en avgörande roll i att göra Soft2Bet till en global B2B-jätte. Hans strategiska vision och förmåga att identifiera tillväxtmöjligheter utgör grunden för kontinuerlig innovation.

Oksana Tsyhankhova, marknadschef (CMO), är en erkänd branschprofil med djup operationell insikt. Hon har bidragit starkt till företagets expansion och har varit domare vid Global Gaming Awards samt uppmärksammats av 5Star iGaming Media.

Martin Collins, affärsutvecklingschef (CBDO), leder B2B-strategin med fokus på regelverksmässig och kommersiell expansion. Med erfarenhet från digitalt omdanande bolag säkerställer hans ledarskap att Soft2Bet är i framkant av affärsutveckling.

Yoel Zuckerberg, produktchef (CPO), ansvarar för produktutveckling och har över 15 års erfarenhet inom både B2C- och B2B-sektorerna i spelindustrin. Hans kompetens omfattar CRM, SEO, betalningar och vertikaler som sportspel och casino.

David Yatom Hay, chefsjurist, säkerställer regelverksmässig efterlevnad och juridisk integritet. Med bakgrund inom licensiering, företagsförvärv samt GDPR och AML ligger han bakom Soft2Bets säkra globala verksamhet.

Vad väntar Soft2Bet härnäst?

Soft2Bets resa från nykomling till teknologiledare i iGaming är ett bevis på dess fokus på innovation, regelverksefterlevnad och strategisk målinriktning. Framöver planerar företaget expansion till USA och Spanien, vidareutveckling av AI-baserad personalisering samt nya funktioner inom MEGA-motorn, inklusive socialt spelande och NFT-baserade belöningssystem.

Fortlöpande investeringar i cybersäkerhet och betalningsteknik säkerställer att Soft2Bet förblir ledande inom säker, engagerande och innovativ iGaming. Med en robust struktur och visionärt ledarskap skapar Soft2Bet inte bara framtiden för onlinespel, de formar den aktivt.

Missa inte en nyhet igen!

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev idag!

Ta del av ocensurerade nyheter – fria från industriintressen och politisk korrekthet från Sveriges bredaste helt oberoende dagstidning – varje vecka.