Kunder uppmanas tatuera in elektronikjättes logotyp

publicerad 12 augusti 2024
- av Jan Sundstedt
Bilder från Powers "galna" kampanj.

Den norska hemelektronikkedjan Power har lanserat en kampanj där man uppmanar kunder att tatuera in företagets logotyp i utbyte mot 50 procent rabatt resten av året.

Var med i en exklusiv klubb av hängivna fans och upplev kraften av att shoppa smart, varje gång du visar upp din grymma tatuering”, lyder budskapet.

Power firar enligt egen utsago just nu ”Sveriges galnaste kalas” och uppmärksammar att det var 1 år sedan man öppnade sitt 29:e varuhus – men istället för att som brukligt fokusera på vanliga rabatter och specialerbjudanden passar man på att försöka övertala sina kunder att tatuera in företagssymbolen på sina kroppar – mot att de får köpa billigare elektronik fram till årsskiftet.

Gör dig redo för att ta din lojalitet till nästa nivå och bli en sann POWER-entusiast! Föreställ dig att bläcka in vår ikoniska POWER-logga och få 50% rabatt på alla dina köp resten av 2024. Snacka om att kombinera stil med episka deals!”, deklarerar man glatt.

Intresserade uppmanas vidare att fylla i ett formulär ”för en chans att bli utvald till denna fantastiska möjlighet” och sedan kommer ”de lyckligt lottade som får chansen att vara våra största fans” att kontaktas för mer information om tatueringstillfället som ska ske under ett event i Stockholm.

Det kan också noteras att erbjudandet är begränsat– även för den som väljer att föreviga elektronikjättens logga på sin kropp – det totala värdet får nämligen inte överstiga 500 000 kronor och rabatten gäller endast ”köp av produkter för eget bruk”.

Trots företagets entusiasm över kampanjen tycks alla inte vara lika imponerade, på sociala medier kallas kampanjen ”vansinne” och ”idiotisk” – och flera användare meddelar att de aldrig mer vill sätta sin fot i elektronikkedjans butiker.

Ladda ner Nya Dagbladets mobilapp!