Har du koll på detta med Google Ads?

publicerad 3 februari 2022
med Google Ads

Du som har ett företag med en hemsida, har du sett till att optimera den på alla sätt du kan? En hemsida utan besökare, det är inte mycket att ha! För att få besökare till just din hemsida, så gäller det att gå ut med att den finns. Du bör se till att du syns på Google, gärna på första sidan. För att nå första sidan, så kan du välja att satsa på SEO.

Ett ännu bättre sätt, det är att satsa på Google annonsering, som är ett annat namn för just Google Ads. Det hela handlar då om att du köper dig annonser, som garanterat hamnar högst upp. Det är ju så att när man söker på Google idag, efter en specifik tjänst eller vara, så får man upp ett visst antal sökresultat.

De allra första längst upp, det brukar vara köpta annonser. Därefter kommer de som har satsat mycket på bra SEO.

Lyckas med dina Google annonser

För att göra en bra Google annonsering, så gäller det att du ser till så att dina Google Ads blir utformade på rätt sätt. Du vill ju att de ska generera klick och besök på din sida! Att satsa på att köpa annonser kanske låter dyrt, men du betalar bara då någon klickar på dem. Förhoppningsvis leder ju detta klick till att de även köper det du har att erbjuda.

Att utforma en annons för Google, det är inte alltid det lättaste. Det finns en hel del saker att tänka på. Du bör till exempel se till att satsa på att ha en annons per sökord, undvika negativa sökord samt att du också bör använda dig av Google Ads Editor.

Sedan gäller det att se till så att du vänder dig till rätt målgrupp samt rätt område geografiskt. Enklast är det att anlita en bra webbyrå som hjälper dig!